מוזיאון הלובר וגני טווילרי

דמיינו שאתם הולכים במסדרונות תולדות האמנות, עדים למאות שנים של פאר אדריכלי, ומטיילים בגן שליו שעוצב בקפידה על ידי גננים מומחים. מוזיאון הלובר וגן טווילרי מציעים חוויות אידיליות כאלה, ומזמינים את המבקרים לחקור את המורשת והתרבות העשירה שהם מגלמים. ציוני דרך אלה, הממוקמים בלב פריז, מציירים יחד תמונה חיה של המורשת האמנותית וההיסטורית יוצאת הדופן של העיר.

הצטרפו אלינו למסע זה, בעודנו חושפים את הסיפורים הקסומים שמאחורי מוזיאון הלובר וגן טווילרי, לומדים על הארכיטקטורה והמונומנטים הייחודיים שלהם, מתעמקים בתערוכות יוצאות דופן ומתפעלים מהגאונות הגננית המוצגת בגן טווילרי.

המסע ההיסטורי של מוזיאון הלובר

מוזיאון הלובר, אחד המוזיאונים הגדולים והמתויירים בעולם, עובר מסע היסטורי מרתק שעיצב את קיומו בהווה. סיפורו של הלובר מתחיל כמבצר מימי הביניים שנבנה במאה ה-12 על ידי המלך פיליפ השני, שעבר אז שינויים משמעותיים כדי להתאים למלכים שונים לאורך הדורות. בשנת 1793 הוא פתח את שעריו באופן רשמי כמוזיאון ציבורי במהלך המהפכה הצרפתית, וסימנה נקודת מפנה בתולדותיו.

הפיכתו מארמון מלכותי למוזיאון מפואר לא הייתה מתאפשרת ללא השפעתו של נפוליאון בונפרטה. ככל שהרחיב את האימפריה שלו, צבר נפוליאון אוסף מרשים של יצירות אמנות ממדינות כבושות שונות. רבות מיצירות המופת הללו מצאו את ביתן בלובר, והפכו אותו למרכז בינלאומי לאמנות ותרבות. לאחר תבוסתו בווטרלו והגלות שלאחר מכן, רבות מיצירות האמנות שנתפסו הוחזרו לארצותיהם המקוריות, אך המוניטין של הלובר כמוסד תרבותי ראשון במעלה נותר על כנו.

התפתחות תפקידו של הלובר

במהלך המאות ה-19 וה-20 המשיך הלובר להתפתח הן מבחינה ארכיטקטונית והן מבחינת תפקידו כישות תרבותית. המוזיאון התרחב והציג אוספים נוספים, כולל עתיקות יווניות, אטרוסקניות, רומיות, מצריות והמזרח הקרוב. יתר על כן, היא אימצה את הציור, הפיסול והאמנויות הדקורטיביות הצרפתיות תוך מתן בית לכמה יצירות מופת בינלאומיות. משימתו של הלובר לחנך את הציבור מילאה תפקיד חיוני בטיפוח אמנים, כולל אנרי מאטיס ופבלו פיקאסו, שביקרו לעתים קרובות במוזיאון כדי ללמוד את האוסף העצום שלו.

עם הזמן, הלובר עבר מספר שלבים של פרויקטים של שיקום ושיפוץ. הבולט שבהם היה פרויקט הלובר הגדול שהחל בשנות ה-80 תחת הנשיא פרנסואה מיטראן. קמפיין נרחב זה נועד לחדש את מתקני המוזיאון, להגדיל את שטחי התצוגה ולשפר את הנגישות לכל המבקרים. בפרויקט נוספה פירמידת הזכוכית האייקונית על ידי האדריכל I. M. Pei, שלא רק משמשת ככניסה הראשית אלא גם הפכה לסמל של המוזיאון עצמו.

כיום, מוזיאון הלובר עומד כעדות להיסטוריה העשירה שלו ולמסירותם של אינספור אנשים שעיצבו אותו למוסד מוביל. עם אוסף עצום של מעל 35,000 חפצים ויצירות אמנות, המוזיאון ממשיך לעורר השראה ולחנך מיליוני מבקרים מכל רחבי העולם, ומציע להם חוויה שאין כמוה של הארה היסטורית ותרבותית.

פלאי האדריכלות של מוזיאון הלובר

מוזיאון הלובר, השוכן בלב פריז, עומד כעדות למאות שנים של התפתחות אדריכלית וגאונות אמנותית. השילוב המורכב של סגנונות אדריכליים ותקופות שובה את לב המבקרים ללא מאמץ ומשמש כרקע אידיאלי ליצירות האמנות יוצאות הדופן שהוא מאכלס. בחלק זה נעמיק בפלאי האדריכלות של מוזיאון הלובר, מההיסטוריה המרתקת שלו ועד למאפיין האיקוני ביותר שלו – פירמידת הזכוכית.

התפתחות היסטורית של אדריכלות הלובר

המסע האדריכלי של הלובר החל כמבצר מימי הביניים, שנבנה על ידי המלך פיליפ השני בסוף המאה ה -12. במהלך השנים, שיפוצים והרחבות רבים הפכו אותו לארמון מלכותי, המשקף מגוון רחב של סגנונות אדריכליים. מתקופת הרנסאנס ועד לסגנונות הבארוק והנאו-קלאסי, כל השפעה אמנותית הותירה את חותמה על עיצוב הלובר. במאה ה -19, נפוליאון השלישי הציג את הסגנון האדריכלי של האימפריה השנייה עם בניית אגף רישלייה, מה שהעצים עוד יותר את הפאר של הלובר.

פירמידת הזכוכית האייקונית

בסוף המאה ה-20 עבר הלובר פרויקט מודרניזציה משמעותי בשם "הלובר הגדול", שסלל את הדרך למאפיין האדריכלי האיקוני ביותר שלו: פירמידת הזכוכית. הפירמידה, שתוכננה על ידי האדריכל הסיני-אמריקאי I.M. Pei, משמשת ככניסה הראשית למוזיאון וכסמל למחויבותו לחדשנות ולהתקדמות. המבנה מורכב מלמעלה מ-600 זכוכיות ומסגרת פלדה, אשר משתלבות יחד ליצירת חלל שקוף ומלא אור, המשתלב בהרמוניה עם האגפים ההיסטוריים שמסביב.

בעוד שהפירמידה עוררה בתחילה מחלוקת בשל הניגוד המוחלט שלה לאסתטיקה המסורתית של המוזיאון, היא הפכה מאז לסמל ליכולתו של הלובר להסתגל, לצמוח ולהתפתח, תוך שילוב חלק של עיצובים אדריכליים עתיקים ומודרניים.

תכונות אדריכליות בולטות אחרות

בין שלל האלמנטים האדריכליים שובי הלב של מוזיאון הלובר, חלקם בולטים במקוריותם ובחשיבותם בעיצוב הבניין. Cour Carrée, חצר מרובעת רחבת ידיים, מדגימה את התפתחות האדריכלות הצרפתית. מעוטר בפסלים ותבליטים מורכבים, הוא מהווה יצירת מופת של אמנות הרנסנס והקלאסית. מאפיין אדריכלי משמעותי נוסף הוא Galerie d'Apollon, הכולל תקרה מעוטרת המציגה את כישוריהם של כמה ציירים צרפתים בולטים.

בנוסף, מוזיאון הלובר כולל מגוון רחב של אזורים חיצוניים המזמינים מבקרים לחקור ולהעריך את יופיו האדריכלי, כגון Cour Visconti, שבו נמצא חלל התצוגה עם גג הזכוכית של I.M. Pei, וגני הקרוסלה, המציעים נופים מדהימים של חזית המוזיאון.

לסיכום, מוזיאון הלובר הוא עדות למצוינות אדריכלית וכושר המצאה לאורך תקופות היסטוריות שונות. על ידי שילוב חדשנות ומסורת, המוזיאון עומד כדוגמה מדהימה לפאר אדריכלי, ומשפר את חוויית המבקרים בזכות אוסף האמנות וההיסטוריה המוערך שלו.

גילוי מונומנטים במוזיאון הלובר

מוזיאון הלובר מכיל אוסף יוצא דופן של מונומנטים ויצירות אמנות מתרבויות ותקופות שונות שעיצבו את מהלך ההיסטוריה האנושית. חלק זה ידון בכמה מהמונומנטים המשמעותיים ביותר הקיימים במוזיאון הלובר, השופכים אור על הגאונות האמנותית היוונית, המצרית והרנסנסית.

אנדרטאות של העולם היווני

אחת האטרקציות המרכזיות במוזיאון הלובר היא אוסף הפסלים הבולט שלו מיוון העתיקה. המפורסמת שבהן היא 'ונוס דה מילו', דוגמה בולטת לאמנות הלניסטית שתחילתה במאה השנייה לפני הספירה. פסל איקוני זה נערץ על החן החושני והיופי האידיאלי שלו. אנדרטה יוונית בולטת נוספת בלובר היא 'נייקי של סמותראקיה', פסל שיש יוצא דופן שחוגג את הניצחון בקרב ימי. יצירת מופת זו של אמנות עתיקה ניצבת על גבי כן אבן בצורת ספינה ויוצרת נוכחות דרמטית ומרשימה שמדהימה את המבקרים.

אוספים מצריים

האוסף המצרי של הלובר מעביר את המבקרים אחורה בזמן, לציוויליזציה שהותירה חותם בל יימחה על ההיסטוריה האנושית. בין החפצים המצריים בלובר, 'הסופר היושב', פסל אבן גיר מהממלכה הישנה, שובה לב במיוחד בשל תיאורו דמוי החיים של סופר במקום עבודתו. אטרקציה מפורסמת נוספת היא 'הסרקופג של רעמסס השלישי', המעוטר בצורה מורכבת ומדגים את מנהגי הלוויה של פרעוני הממלכה החדשה. אוצרות אמנותיים אלה מציעים תובנות יקרות ערך על התרבות, הדת וחיי היומיום המצריים.

רנסנס ומעבר לו

לבסוף, מוזיאון הלובר הוא ביתם של כמה מההישגים הגדולים ביותר של האמנות המערבית, כגון ציורים מתקופת הרנסנס והבארוק. 'מונה ליזה' של לאונרדו דה וינצ'י, הציור המפורסם ביותר בעולם, מושך קהל עצום וידוע בחיוכו החידתי ובטכניקה שאין שני לה. ציורים ראויים לציון אחרים בלובר כוללים את "החירות מובילה את העם" מאת אז'ן דלקרואה ואת "החתונה בקאנה" מאת פאולו ורונזה, המציגים את המורשת האמנותית העשירה של אירופה.

לסיכום, אוסף המונומנטים ויצירות האמנות יוצא הדופן של מוזיאון הלובר הוא הזדמנות למבקרים להעריך את כשרונותיו של המין האנושי ולהבין טוב יותר את ההקשר התרבותי שעיצב את יצירות המופת הללו. חקירת תערוכות אלה בלובר היא לא רק מרתקת אלא גם חוויה חינוכית מעשירה.

תערוכות בלובר: עבר והווה

מוזיאון הלובר ידוע לא רק באוסף הקבוע שלו, אלא גם בתערוכות המגוונות שהוא מציג לאורך כל השנה. תערוכות אלה לעתים קרובות לקחת את המבקרים למסע בזמן, לספק להם הזדמנות ללמוד על אירועי העבר וציוויליזציות. חלק זה ידון במספר תערוכות עבר בולטות ובנושאים ובסוגי התערוכות שמוזיאון הלובר מציג כיום, תוך הדגשת הסמינרים והפעילויות החינוכיות הזמינות למבקרים בו.

תערוכות ראויות לציון מהעבר

לאורך ההיסטוריה שלו, מוזיאון הלובר היה ביתם של תערוכות רבות. כמה מהמשמעותיות ביותר כוללות את העתקת המונה ליזה האייקונית של לאונרדו דה וינצ'י, שזכתה לתשומת לב תקשורתית חסרת תקדים והוצגה בחדר שעוצב במיוחד למטרות אבטחה. המוזיאון הציג גם תערוכות המציגות את יצירותיהם של ציירים ידועים כמו מיכלאנג'לו, קאראווג'ו וורמיר, שכולם משכו מספר משמעותי של מבקרים.

בנוסף לתערוכות אלה המתמקדות באמן יחיד, הלובר אירח תערוכות נושאיות, המכסות נושאים מגוונים כמו תרבויות עתיקות, תנועות אמנות שונות ודיסציפלינות אמנותיות שונות. תערוכות אלה אפשרו למבקרים להעמיק בהיסטוריה, בתרבות ובאמנות של תקופות שונות, ומציעות הבנה מקיפה של הנושאים המוצגים.

תערוכות עכשוויות במוזיאון הלובר

כיום, מוזיאון הלובר ממשיך לשמור על המסורת של אירוח תערוכות מתחלפות יוצאות דופן. תערוכות אלה נופלות בדרך כלל לאחת מכמה קטגוריות: אלה המציגות את עבודותיו של אמן מסוים, אלה המציגות תנועה אמנותית מסוימת או תקופה מסוימת בזמן, או אלה החוקרות נושאים המחברים צורות אמנות ותרבויות שונות. הלובר מבטיח כי הוא מציג תערוכות המספקות מגוון רחב של תחומי עניין, החל מאירועים היסטוריים ועד תופעות עכשוויות.

הלובר משתף פעולה לעתים קרובות עם מוזיאונים, גלריות ואספנים פרטיים אחרים ברחבי העולם כדי להפיח חיים בתערוכות אלה. שיתופי פעולה אלה מאפשרים ללובר להציג יצירות מופת נדירות, ומעניקים למבקרים הזדמנות לצפות ביצירות אמנות ייחודיות שאולי אינן חלק מהאוסף הקבוע שלו.

תכניות ופעילויות חינוכיות

מתוך הכרה בחשיבות החינוך להערכת אמנות, מוזיאון הלובר מארגן גם תוכניות ופעילויות חינוכיות שונות כדי לשרת את הקהל המגוון שלו. המוזיאון מציע סיורים מודרכים, סדנאות וסמינרים המאפשרים למבקרים להעמיק את הבנתם באמנות המוצגת. תוכניות אלה נותנות מענה לקבוצות גיל שונות ולרמות מומחיות שונות, מה שהופך את הלובר ליעד נגיש ומרתק לחובבי אמנות מכל הגילאים והרקעים.

בנוסף להיצע החינוכי שלו, מוזיאון הלובר מחויב גם להנגיש את התערוכות והתוכניות שלו לקהילות מוחלשות. לעתים קרובות הוא יוצר תוכניות המותאמות במיוחד כדי לענות על הצרכים של קהילות אלה, ומאפשר להם לחוות את ההיסטוריה העשירה של האמנות והתרבות שיש ללובר להציע.

לסיכום, מגוון התערוכות של מוזיאון הלובר בעבר ובהווה מציג לא רק את האוסף העצום שלו, אלא גם את מחויבותו להביא יצירות אמנות ייחודיות לידיעת הציבור. התוכניות והפעילויות החינוכיות המלוות תערוכות אלו מעשירות את החוויה עבור המבקרים ומאפשרות להם ללמוד עוד על עולם האמנות והתרבות. כאשר המבקרים משוטטים בגלריות של אוסף הקבע ותערוכות מתחלפות, כגון אלה המדגישות את עבודתו של לאונרדו דה וינצ'י או את המורכבות של טכניקות הגינון של גני טווילרי, הם בטוחים לגלות תובנות חדשות וליצור זיכרונות מתמשכים.

גלה את Tuileries Garden

מלון טווילרי גרדן (Tuileries Garden) ממוקם בלב פריז, ומציע את המפלט המושלם מהרחובות ההומים של העיר. גן היסטורי זה הוא לא רק חלון ראווה של עיצוב נוף ויופי ציורי, אלא גם משמש כמקום אידיאלי להעריך אמנות, טבע, ואת הנאות החיים הפשוטות. בחלק זה, נספק היסטוריה קצרה של הגן ונחקור את האזורים השונים שהופכים אותו לייחודי, ומאפשרים לכם להפיק את המרב מהביקור שלכם בפנינה פריזאית זו.

גן טווילרי, שנוצר במקור בשנת 1564 בתקופת שלטונה של המלכה קתרין דה מדיצ'י, היה בעבר האתר של ארמון טווילרי. בהמשך, הוא נפתח לציבור והפך לגן מרהיב בהדרכתו של אדריכל הנוף הנודע אנדרה לה נוטרה. שינוי זה לא רק הפך אותה לנווה מדבר בלב העיר, אלא גם סיפק לתושבי פריז מקום חדש לפעילויות פנאי ואירועי תרבות.

סיור באזורים השונים של הגן

גן טווילרי מחולק למספר אזורים נפרדים, כל אחד עם אופי וקסם משלו. כשתיכנסו לגן ממוזיאון הלובר, תפגשו לראשונה את Grande Allée, טיילת רחבה המשתרעת עד כיכר הקונקורד. מסלול מפואר זה, המעוטר בפסלים ובעצים גזומים בקפידה, מציע אווירה שלווה ואלגנטית, מושלמת לטיולים נינוחים.

אזור מרתק נוסף הוא הגן הים תיכוני, המציג מגוון צמחים אקזוטיים ילידי אזורי הים התיכון. עם מבחר מגוון של צמחייה וצבעים מנוגדים, חלק זה של הגן מעביר את המבקרים לחלק אחר של העולם. ככל שתתקדמו אל תוך הגן, תיתקלו באורנג'רי, חממה מרשימה המאכלסת אוסף מדהים של עצי הדר ומיני צמחים נדירים.

חובבי האמנות ישמחו למצוא פסלים אמנותיים רבים הפזורים ברחבי הגן. מפסלים קלאסיים ועד מתקנים מודרניים, יצירות אמנות אלה לא רק מעצימות את היופי הכללי של הגן אלא גם משמשות עדות למורשת התרבותית העשירה של העיר.

פעילויות להנאה בגן טווילרי

בין אם אתם מבקרים בגן עם משפחה או חברים, יש שפע של פעילויות לקחת בהן חלק. שכרו סירה ותיהנו מנסיעה שלווה על האגן המתומן, התרווחו על הכיסאות הירוקים האיקוניים המשקיפים על המים השלווים, או אספו את יקיריכם לפיקניק מענג על אחת המדשאות השופעות. פעילויות אחרות כוללות משחק במשחקים צרפתיים מסורתיים כגון פטאנק, או פשוט צפייה באנשים מאחד הספסלים הרבים הפזורים ברחבי הגן.

עם מגוון רחב של אטרקציות ופעילויות, גני טווילרי באמת מגלמים את הרוח של פריז. ביקור בנווה מדבר עירוני קסום זה יוסיף ללא ספק נופך של קסם ואלגנטיות לחוויה הכוללת שלכם במוזיאון הלובר.

גני טווילרי: יצירת מופת של גינון

גני טווילרי, שזכו לשבחים כיצירת מופת של גינון, מציגים תערובת הרמונית של טכניקות גננות שונות וסגנונות עיצוב. מאז הקמתו הראשונית כגן מלכותי ועד לנגישותו הציבורית כיום, התפתחותו ושינויו של הגן הושפעו ממעצבי גנים בולטים ואמני נוף כמו אנדרה לה נוטרה, האדריכל הנודע ביותר של הגן.

סגנונות גינון משפיעים

לאורך ההיסטוריה, מספר סגנונות גינון השפיעו באופן משמעותי על עיצובו של גן טווילרי. החל מהפריסה הסימטרית והמסודרת המאופיינת בסגנון הגן הרשמי הצרפתי ועד לסגנון הגן האנגלי העדין והמורכב, גני טווילרי כוללים מיזוג עוצר נשימה של אלמנטים אלה. שילוב זה יוצר אווירה שכובשת הן חובבי טבע והן מעריצי עיצוב אמנותי.

טכניקות גננות ותחזוקה

נעשו מאמצים להבטיח שגני טווילרי יישארו מקלט למגוון החי והצומח. גננים מומחים משתמשים בטכניקות גננות שונות כדי לשמור על מצבם הבתולי של הצמחים והפרחים בתוך הגן. בין טכניקות אלה ניתן למנות גיזום, ריבוי צמחים באמצעות ייחורים או שכבות, ויישום תוכניות שתילה מתאימות כדי לשפר את המשיכה האסתטית של הגינה לאורך כל עונה.

קולקציות חממות

היבט נוסף המציג את עוצמתו הגננית של הגן הוא אוספי החממות המרשימים שלו. עם מבחר מיני צמחים מכל רחבי העולם, אוספים אלה מציעים תצוגה חיה של צמחים אקזוטיים ונדירים. המבקרים יכולים להעריך את המגוון העשיר של הצומח המשגשג בשטח גן טווילרי, החל מצמחייה עבותה ועד לצבעים התוססים של פריחות עונתיות.

לסיכום, גן טווילרי הוא יצירת מופת אמיתית של גינון הכולל תערובת הרמונית של השפעות היסטוריות, טכניקות גננות מגוונות ושיטות תחזוקה ייעודיות. החל מסיור במדשאות המטופחות למשעי וכלה בהתפעלות מאוספי החממות הייחודיים, ביקור במוזיאון הלובר ובגן טווילרי מספק חוויה מעשירה ומאירת עיניים להנאת כולם.

ממצאים יוצאי דופן במוזיאון הלובר

הטבלה הבאה מספקת סקירה קצרה של שני ממצאים יוצאי דופן נוספים במוזיאון הלובר המייצגים תרבויות ותקופות שונות.

חפץ, תרבות ותיאור התקופה  
קוד חמורבי בבלית, 1754 לפנה"ס חוקים עתיקים חקוקים על סטלה בזלת שחורה בגובה שבעה מטרים, שהיא אחד הכתבים העתיקים ביותר שפוענחו ומספקת תובנה רבת ערך על מבנים חברתיים וכלכליים עתיקים.
חירות מובילה את העם צרפתית, 1830 ציור של אז'ן דלקרואה המתאר את מהפכת יולי של 1830, המסמלת את מאבקו של העם הצרפתי לדמוקרטיה ולחופש, כאשר ליברטי מגולמת כאישה האוחזת בדגל צרפת ומובילה את המרד.

שאלות נפוצות לגבי מוזיאון הלובר וגן טווילרי

גלו שאלות פופולריות על מוזיאון הלובר (Louvre Museum) ועל גני טווילרי (Tuileries Garden), המכסים היסטוריה, ארכיטקטורה, תערוכות והיבטי גינון.

  • מה היה הלובר לפני שהפך למוזיאון?
    לפני שהפך למוזיאון, הלובר היה במקור מבצר, שהפך מאוחר יותר לארמון מלכותי. בסופו של דבר הוא הוסב למוזיאון שאנו מכירים כיום.
  • מי עיצב את פירמידת הזכוכית האייקונית של מוזיאון הלובר?
    פירמידת הזכוכית האייקונית של מוזיאון הלובר תוכננה על ידי האדריכל הנודע, I. M. Pei, שהכניס אלמנטים אדריכליים מודרניים לאתר ההיסטורי.
  • אילו סוגי אמנות ניתן למצוא במוזיאון הלובר?
    מוזיאון הלובר מכיל מגוון רחב של אוספי אמנות, כולל פסלים יווניים ורומיים עתיקים, עתיקות מצריות, וציורים ידועים כגון המונה ליזה של לאונרדו דה וינצ'י.
  • באיזו תדירות מוזיאון הלובר מארח תערוכות מתחלפות?
    מוזיאון הלובר מארח מספר תערוכות מתחלפות לאורך השנה, המציגות נושאים וסגנונות אמנות שונים, מלבד אוסף הקבע שלו.
  • מהם כמה מהתכונות והפעילויות הזמינות בגני טווילרי?
    גני טווילרי (Tuileries Garden) מציעים מגוון רחב של מתקנים ופעילויות, כגון גנים יפים, פסלים אמנותיים, שייט על הבריכה, פיקניק ומתקני שעשועים לילדים.
  • אילו השפעות ניתן לראות בסגנונות הגינון של גני טווילרי?
    גני טווילרי (Tuileries Garden) כוללים סגנונות גינון שונים המושפעים מגנים איטלקיים, צרפתיים ואנגליים. אדריכלי נוף כמו אנדרה לה נוטרה וקלוד דזגוט מילאו תפקיד משמעותי בעיצוב הגן לאורך השנים.

יתרונות הביקור במוזיאון הלובר ובגן טווילרי

חקור את היתרונות הרבים של ביקור בשני ציוני דרך צרפתיים איקוניים אלה.

  • טבילה תרבותית: לטבול את עצמך במאות שנים של אמנות, היסטוריה ואדריכלות, מתן הערכה עמוקה יותר והבנה של הציוויליזציה האנושית.
  • הזדמנויות חינוכיות: תיהנו מהסמינרים החינוכיים הרבים, הסיורים המודרכים והסדנאות הזמינים למבקרים בכל הגילאים, תחומי העניין ורמות הידע.
  • אווירה מעוררת השראה: קבלו השראה מהפאר והיופי של שני אוצרות תרבות אלה, ששימשו כמקורות השראה לאמנים וסופרים רבים לאורך השנים.
  • אוסף אמנות שאין שני לו: התפעלו מכמה מיצירות האמנות המפורסמות והנערצות ביותר בעולם, כולל המונה ליזה וונוס דה מילו, בין רבים אחרים.
  • פלאי אדריכלות: גלו סגנונות אדריכליים מגוונים והתפעלו מפירמידת הזכוכית האיקונית, המוסיפה נופך מודרני למוזיאון ההיסטורי.
  • גנים ציוריים: תיהנו מהשלווה והיופי של גן טווילרי המעוצב בקפידה, עם פסלים, מזרקות וצמחייה מגוונת.
  • פעילויות פנאי: תוכלו לעסוק בפעילויות פנאי שונות בתוך גני טווילרי, כגון שיט, פיקניק ומשחקים עם חברים ובני משפחה.
  • מיקומים פוטוגניים: צלם תמונות מדהימות בסביבה המלכותית של מוזיאון הלובר וגן טווילרי כדי לנצור ולשתף עם יקיריהם.
אהבת? אפשר לשתף!
Facebook
WhatsApp

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בלובר מתחילה כאן

error: Content is protected !!

מחכים לך בפייסבוק!