מוזיאון הלובר בפריז – היסטוריה

מוזיאון הלובר בפריז הוא כבר מזמן סמל איקוני של תרבות, אמנות ויופי.

ספוג בהיסטוריה ומאכלס כמה מיצירות המופת המפורסמות ביותר בעולם, אוצר בלום זה של אמנות מקסים מבקרים מכל רחבי העולם. ממקורותיו בארמון המלוכה וגאוניותו של לאונרדו דה וינצ'י ועד תפקידו במהלך הכיבוש הנאצי וחידת המונה ליזה, ההיסטוריה העשירה של הלובר היא סיפור שובה לב ששווה להתעמק בו. בעודנו נוסעים דרך מאות שנים של אבולוציה וטרנספורמציה, גלו את הסודות שלא סופרו ואת הסיפורים שובי הלב שנמצאים מתחת לפני השטח של מוסד נודע זה.

מקורותיו של הארמון המלכותי

למוזיאון הלובר, הממוקם בלב פריז, היסטוריה עשירה ומרתקת, שהחלה במאה ה-12. הלובר, שנבנה במקור כמבצר על ידי המלך פיליפ השני כדי להגן על פריז מפני פלישות, עבר מספר גלגולים במהלך המאות שלאחר מכן. המבצר הורחב ונבנה מחדש על ידי המלך פרנסואה הראשון במאה ה-16, והוא הפך רשמית לארמון המלכותי, ביתה של המלוכה הצרפתית עד לבניית ארמון ורסאי.

המבנה עצמו הוא יצירת מופת אדריכלית מפוארת, עם שילוב של סגנונות שונים שהושפעו משלטונם של מלכים שונים. המבצר המקורי, כיום החלק מימי הביניים של המוזיאון, עדיין שומר על כמה ממאפייני ההגנה הראשוניים שלו, כגון סאל באסה וקירות היסוד. תוספות מאוחרות יותר, כולל Cour Carrée מתקופת הרנסאנס ואגף רישלייה בסגנון הבארוק, מציגות לראווה את הטעמים והשאיפות המתפתחים של בית המלוכה הצרפתי.

הפיכתו של הלובר ממבצר לארמון מלכותי התרחשה תחת שלטונו של המלך פרנסואה הראשון, פטרון האמנויות שביסס את הלובר כמרכז של חיי אמנות ורוח בצרפת. בתקופת שלטונו החל האוסף המלכותי לקרום עור וגידים, כאשר הוא מילא את הארמון ביצירות שנרכשו מאמנים איטלקים ומאמנים פלמים. מלכים עוקבים, כגון אנרי הרביעי, לואי השלושה עשר ולואי הארבעה עשר, המשיכו להרחיב ולשכלל את האוסף, והפכו את הלובר לסמל של התרבות והכוח הצרפתיים.

סוף בית המלוכה והולדת המוזיאון

הלובר חדל להיות מקום מגוריהם העיקרי של המלכים הצרפתים בסוף המאה ה-17 כאשר לואי הארבעה עשר העביר את החצר לוורסאי. לאחר מכן נכנס הארמון לשלב חדש, כאשר החל לעבור ממקום מגורים מלכותי למוסד המוקדש לשימור והצגת אמנות. ב-10 באוגוסט 1793, במהלך המהפכה הצרפתית, סווג הלובר באופן רשמי כמוזיאון ונפתח לציבור כדי להציג את האוצרות הלאומיים של צרפת.

אוסף המוזיאון המשיך להתרחב עם השנים, הן באמצעות רכישות והן באמצעות החזרת יצירות אמנות שהוחרמו בתקופת נפוליאון. במאה ה-19 עבר הלובר שינויים אדריכליים נוספים, כאשר האדריכל הקטור לפאל השלים את אגף רישלייה, וקור נפוליאון נבנה כדי לאחד את מבני הארמון השונים לחזית אחת מלוכדת.

כיום, מוזיאון הלובר עומד כעדות להישגים האדריכליים והאמנותיים של עברו המפואר, וכמחווה לשליטים ולאנשי החזון הרבים שמילאו תפקיד בעיצוב מורשתו. מקורותיו של הארמון המלכותי עדיין מהדהדים בין כותלי המוזיאון, ומזכירים למבקרים את מסעו יוצא הדופן ממבצר מימי הביניים לאחד ממוסדות התרבות היוקרתיים והאהובים בעולם.

הקשר של לאונרדו דה וינצ'י ללובר

לאונרדו דה וינצ'י, האמן, המדען ואיש האשכולות האיטלקי הנודע, מחזיק בקשר משמעותי למוזיאון הלובר. ידוע בתרומתו העצומה לתחומים שונים, הלובר מכיל כמה מיצירות המופת המפורסמות ביותר שלו. בחלק זה נדון בתקופתו של דה וינצ'י בצרפת, ביחסיו עם הארמון המלכותי וביצירות המופת המהוות כיום חלק מהותי מאוספי הלובר.

למרות שלאונרדו דה וינצ'י נולד באיטליה, הוא בילה את שנות חייו האחרונות בצרפת, שם התקבל בברכה על ידי המלך פרנסואה הראשון. בשנת 1516 הזמין המלך את דה וינצ'י לחיות ולעבוד בחצר המלוכה הצרפתית, שכן המלך היה מעריץ גדול של אמנות וחיפש כישרון כדי לשפר את היוקרה התרבותית של ממלכתו. דה וינצ'י חי בארמון המלכותי עד מותו בשנת 1519, והותיר חותם מתמשך על הלובר ועל עולם האמנות בכללותו.

יצירת המונה ליזה

בין יצירותיו המפורסמות ביותר של לאונרדו דה וינצ'י נמצאת המונה ליזה האניגמטית, עליה החל ככל הנראה לעבוד בשנת 1503 במהלך שהותו באיטליה. למרות שציר הזמן המדויק סביב יצירת הציור נותר לא ברור, הסברה הרווחת היא שדה וינצ'י המשיך לעבוד על יצירת המופת בזמן שחי בצרפת, ולבסוף סיים את היצירה זמן קצר לפני מותו. המונה ליזה היא כיום סמל למצוינות אמנותית וגולת הכותרת המרכזית של אוסף הקבע של הלובר.

יצירות נוספות של לאונרדו דה וינצ'י בלובר

מעבר למונה ליזה, הלובר הוא ביתם של מספר יצירות אחרות של לאונרדו דה וינצ'י המציגות את מגוון הכישרונות המגוונים של האמן. בין יצירות אלה ניתן למנות את "בתולת הסלעים" ו"הבשורה". "בתולת הסלעים" קיימת בשתי גרסאות, הראשונה שוכנת בלובר והשנייה בגלריה הלאומית בלונדון. "הבשורה" מציג את כישוריו המוקדמים של דה וינצ'י בפרספקטיבה ליניארית ובטכניקה. יצירות אלה, יחד עם המונה ליזה, מדגישות את תרומתו העצומה של אמן הרנסנס לעולם האמנות.

לסיכום, הקשר בין לאונרדו דה וינצ'י ללובר הוא משמעותי, שכן במהלך שהותו בארמון המלכותי השלים כמה מיצירותיו המפורסמות ביותר. המוזיאון הוא כיום ביתם של אוסף יצירות המופת של דה וינצ'י שגם מרתקות וגם מעוררות השראה באינספור מבקרים שנה אחר שנה. המשיכה המתמשכת של המונה ליזה, יחד עם עבודות אחרות של דה וינצ'י, מהוות עדות להשפעתו העמוקה של האמן על תולדות האמנות והלובר עצמו.

הלובר בתקופת הכיבוש הנאצי

ההיסטוריה של הלובר קיבלה תפנית אפלה במהלך מלחמת העולם השנייה כאשר פריז נפלה תחת שליטת כוחות נאציים. הלובר, עם אוסף עצום של יצירות מופת איקוניות, הפך למושא עניין עצום עבור הכוחות הכובשים. בחלק זה נחקור את האתגרים שעמדו בפני המוזיאון בתקופת הכיבוש הנאצי וכיצד הצליחו האוצרים להגן על האמנות היקרה מפני נזק וביזה פוטנציאליים.

לפני כניסת הגרמנים לפריז בשנת 1940, אוצרי הלובר כבר החלו לשמור על האמנות על ידי פינוי והעברת אלפי יצירות יקרות ערך למקומות שונים ברחבי צרפת. חלקים רבים הוסתרו בטירות, בעוד שאחרים הוסתרו בחוכמה בבתים פרטיים, מנזרים ואפילו קריפטות. המונה ליזה, אולי הציור המפורסם ביותר בעולם, אוחסן בבטחה במקום סודי כדי למנוע את לכידתו.

בתקופת הכיבוש שימש הלובר בעיקר לאחסון ולמשרדים, אך הכוחות הנאציים היו להוטים לנצל את המקום היוקרתי למטרות תעמולה. כך למשל, הקימו הגרמנים את המכון לחקר שאלות יהודיות, מכון המוקדש להפצת רטוריקה אנטישמית ומידע מוטעה, בין כותלי הלובר. יתר על כן, ERR (Einsatzstab Reichsleiter Rosenberg), ארגון בראשות האידיאולוג הראשי של היטלר, הקים מטה זמני בתוך המוזיאון כדי להחרים ולקטלג בכוח אוצרות אמנות ותרבות ממשפחות יהודיות.

מאמצי האוצרים להגן על אוסף הלובר

אוצרי הלובר היו עסוקים במאבק מתמיד להצלת אוצרותיהם האהובים מציפורני הנאצים. תחת הנהגתו של ז'אק ז'וז'אר, המנהל הבכיר של המוזיאון, הם הצליחו להשאיר את הנאצים באפלה לגבי ההיקף האמיתי של האמנות הנסתרת של הלובר. ז'וז'אר שלח בחוכמה רשימות מלאי מזויפות לגרמנים, תוך שמירה קפדנית על האשליה שיצירות רבות אבדו או אבדו במהלך תהליך הפינוי.

האוצרים גם הצליחו להחזיר כמה יצירות אמנות למוזיאון באמצעות משא ומתן על שחרור סחורות שנתפסו, שיורטו והוחרמו על ידי הכוחות הגרמניים בדרכם למקומות המסתור שלהם. אוצרים רבים סיכנו את חייהם תוך כדי כך, בידיעה שפעילותם, אם תתגלה, עלולה להסתיים בעונש חמור ואף במוות בידי המשטר הנאצי.

לאחר שהכוחות הנאציים נסוגו סופית מפריז ושחרור העיר החל בשנת 1944, המשימה הקפדנית של החזרת יצירות האמנות החבויות ללובר יצאה לדרך. באורח פלא, הרוב המכריע של אוסף האמנות של הלובר שרד את האירועים הקשים של מלחמת העולם השנייה ללא פגע.

חוויית המלחמה של הלובר, אף שהיא פרק אפל בתולדותיו, מדגישה את מסירותם, כושר ההמצאה והאומץ של האוצרים שלחמו להגן על אוצרותיו היקרים מפז של המוזיאון מפני תאוות הבצע וההרס של המשטר הנאצי. לנוכח מצוקות, שומרי הלובר שמרו על קדושת מטרת המוזיאון, והבטיחו את הישרדות מורשתו יוצאת הדופן לדורות הבאים.

כניסה לפירמידה: שער לאוצרות הלובר

פירמידת הזכוכית האייקונית של מוזיאון הלובר, שתוכננה על ידי האדריכל I.M. Pei, ניצבת בגאווה כעדות למיזוג של היסטוריה ומודרניות. הפירמידה, שנחנכה בשנת 1989, הפכה במהרה לסמל של מוזיאון הלובר, והוסיפה נופך עכשווי לרקע ההיסטורי העשיר שלה. מבנה הזכוכית, המשמש ככניסה הראשית למוזיאון, מזמין מיליוני מבקרים מדי שנה לגלות את האוצרות השוכנים בתוך הלובר.

המבקרים הנכנסים ללובר דרך הפירמידה מתקבלים מיד על ידי הגודל והפאר של המוזיאון. בניית הפירמידה מאפשרת לאור טבעי להאיר את אזור הלובי, ויוצרת אווירה מעוררת השתאות שמכשירה את הקרקע לחובבי האמנות כשהם יוצאים למסעם באוסף האמנות וההיסטוריה העצום הכלול בגלריות המוזיאון.

הלובר מציג את האוסף שלו על פני שלושה אגפים עיקריים: אגף דנון, אגף סאלי ואגף רישלייה. כדי לנווט במוזיאון ביעילות, המבקרים יכולים לבחור מבין מספר מסלולים נושאיים המבוססים על תחומי העניין שלהם, כגון שביל יצירות המופת, הכולל יצירות איקוניות כמו המונה ליזה, ונוס דה מילו, והניצחון המכונף של סמותראקיה. מסלולים נושאיים אחרים מתמקדים בצורות אמנות ספציפיות, תקופות היסטוריות או אזורים גיאוגרפיים, ומספקים נתיבים מותאמים אישית למבקרים לחקור את האוסף המרשים של המוזיאון.

גילוי פלאים אמנותיים

כאחד המוזיאונים הגדולים והמתויירים ביותר בעולם, הלובר מציג כ -35,000 יצירות אמנות המתפרשות על פני 9,000 שנות היסטוריה אנושית. המבקרים יכולים להתפעל מיצירות אמנות ממגוון רחב של תקופות ותרבויות, כולל עתיקות מצריות עתיקות, מסופוטמיות, יווניות ורומיות, כמו גם יצירות מופת מתקופת הרנסנס האירופי, הבארוק והתקופות הקלאסיות. המוזיאון מכיל גם אוספים נרחבים של אמנות האסלאם, אמנות דקורטיבית, הדפסים ורישומים, המבטיחים חוויה עשירה ומאירת עיניים לכל מבקר.

בעוד הגודל והמורכבות העצומים של הלובר יכולים להיראות מהממים, מתקנים שונים כגון מדריכי שמע, מפות וצוות מועיל זמינים כדי לסייע לאורחים לנווט במוזיאון. בנוסף, הלובר מציע סיורים מודרכים וסדנאות רבות, המספקים את תחומי העניין של המבקרים ומשפרים את החוויה הכוללת שלהם בתוך המוזיאון.

לסיכום, הפירמידה של הלובר משמשת גם סמל למודרניות של המוזיאון וגם שער לעולם האמנות וההיסטוריה יוצא הדופן הממתין בין כתליו. כאשר המבקרים חוצים את הגלריות, הם יכולים לחשוף אוצרות יקרים מפז ולהעריך את המורשת המתמשכת של היצירתיות האנושית, כל זאת תוך השגת הבנה עמוקה יותר של ההיסטוריה המתפתחת של הלובר, כפי שנדון בחלקים אחרים של פוסט זה.

התהילה הנצחית של המונה ליזה

המונה ליזה, שצוירה על ידי לאונרדו דה וינצ'י בין השנים 1503-1506, היא ללא ספק יצירת האמנות המפורסמת ביותר במוזיאון הלובר. ידועה בחיוכה החידתי, המונה ליזה כבשה את ליבם ומוחם של אינספור מעריצים במשך מאות שנים, והפכה לסמל של שליטה אמנותית ומסתורין. בחלק זה נחקור את ההיסטוריה שמאחורי הציור, את התיאוריות והוויכוחים השונים סביב זהות נושא הציור, ואת משמעותו של הציור בתרבות הפופולרית ובמורשתו המתמשכת.

ההיסטוריה שמאחורי יצירת המופת

אף על פי שציר הזמן המדויק ליצירת הציור אינו ברור, הסברה הרווחת היא שדה וינצ'י החל לעבוד על המונה ליזה לאחר שעבר לצרפת והפך לצייר החצר של המלך פרנסואה הראשון. הציור מעולם לא הושלם במלואו, שכן דה וינצ'י המשיך לבצע שינויים ושכלולים עד מותו בשנת 1519. לאורך ההיסטוריה שלה, המונה ליזה שרדה כמה מקרים של גניבה, ונדליזם ונזק סביבתי, עדות לחוסנה ולחשיבותה.

ויכוחים סביב זהות הסובייקט

אחת השאלות המתמשכות ביותר לגבי המונה ליזה היא זהותה של האישה בציור. התיאוריה הפופולרית ביותר היא שהיא ליסה גררדיני, אשתו של סוחר פלורנטיני בשם פרנצ'סקו דל ג'וקונדו. עם זאת, מספר תיאוריות אחרות מציעות כי הציור עשוי לייצג כמה נשים שונות או אפילו מורכב של מספר אנשים. כמה חוקרים אפילו מציעים כי המונה ליזה היא דיוקן עצמי של דה וינצ'י עצמו, או ייצוג אידיאלי של יופי נשי. עד היום, אווירת המסתורין האניגמטית סביב זהותו של נושא הציור ממשיכה לסקרן את הקהל.

משמעות בתרבות הפופולרית ומורשת מתמשכת

תהילתה של המונה ליזה מגיעה הרבה מעבר לעולם תולדות האמנות. הציור היווה השראה לסרטים, שירים, ספרים ואינספור פארודיות, והציב אותו בלב התרבות הפופולרית. לדוגמה, יצירתו של מרסל דושאן משנת 1919 "L.H.O.O.Q.", שבה הוסיף שפם ועז לגלויה של המונה ליזה, מדגימה את ההשפעה התרבותית הרחבה של הציור. המונה ליזה נקשרה גם לתיאוריות קונספירציה שונות ונרטיבים ספקולטיביים, מה שתרם לכוח המשיכה המתמשך שלה.

כיצירת אמנות מגדירה של מוזיאון הלובר, המונה ליזה נותרה חלק חיוני מהמורשת התרבותית של צרפת. הציור ממשיך למשוך מיליוני מבקרים מדי שנה, שובה את לב הקהל בנוכחותו האניגמטית ומעורר השראה בדורות חדשים של אמנים וחוקרים. ככל שהלובר מתפתח ומסתגל לזמנים משתנים, התהילה הנצחית של המונה ליזה נמשכת, עדות בל תימחה ליצירתיות, למסתורין ולכוחה של האמנות לרתק את דמיוננו.

היסטוריה מתפתחת: הלובר כיום

ההיסטוריה של מוזיאון הלובר ממשיכה להתפתח ככל שהוא מסתגל לעידן המודרני ומתמודד עם אתגרים שונים. בשנים האחרונות, תערוכות ואירועים חדשים משכו תשומת לב עולמית, והמחישו את מחויבותו של המוסד להישאר רלוונטי ומרתק למבקרים ברחבי העולם.

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שעמדו בפני הלובר בתקופה האחרונה היה מגפת הקורונה. עם הסגרים והגבלות התנועה, המוזיאון נאלץ לסגור את שעריו באופן זמני ולהיערך לירידה חסרת תקדים במספר המבקרים. עם זאת, הלובר הגיב על ידי שיפור הנוכחות הדיגיטלית שלו, מציע סיורים וירטואליים, ותערוכות מקוונות, להבטיח חובבי אמנות עדיין יכולים ליהנות מאוצרותיו מהנוחות של בתיהם.

למרות השפעת המגפה על התיירות, הלובר נותר פן חיוני במרקם התרבותי של פריז. המוזיאון מחזיק ערך משמעותי לא רק עבור אוסף יוצא דופן של יצירות אמנות, אלא גם עבור ההיסטוריה בת מאות השנים שלה המדגימה את השינוי של העיר על פני דורות. כאחד המוזיאונים הגדולים והמתויירים ביותר בעולם, הלובר מסמל את המסירות הצרפתית לאמנות, היסטוריה ותרבות.

בעתיד, מוזיאון הלובר ימשיך לשגשג ולהתפתח כדי לשמור על מעמדו כמוסד התרבות המוביל בעולם. הוא צפוי להציג תערוכות חדשות וחדשניות, להגיע לקהלים רחבים יותר באמצעות פלטפורמות דיגיטליות, ולשמש מרכז למידה חיוני עבור חוקרים וחובבי אמנות ברחבי העולם. באמצעות מאמצים אלה, הלובר יישאר עדות חיה לחוסנה של העיר פריז ולהיסטוריה המתפתחת ללא הרף של האמנות עצמה, אשר מודגמת היטב על ידי התהילה הנצחית של המונה ליזה.

יצירות אמנות איקוניות בלובר

גלו כמה מיצירות המופת המפורסמות ביותר המוצגות במוזיאון הלובר, המשתרעות על פני תקופות ותנועות אמנותיות שונות.

יצירות אמנות תקופת האמן
ניצחון מכונף של סמותראקיה ידוע המאה ה-2 לפנה"ס (התקופה ההלניסטית)
ונוס דה מילו אלכסנדרוס מאנטיוכיה בין השנים 130 – 100 לפנה"ס (התקופה ההלניסטית)
סעודת החתונה בכפר כנא פאולו ורונזה 1563 לספירה (רנסנס)

שאלות נפוצות לגבי The Louvre Museum

גלו עוד תובנות מסקרנות על מוזיאון הלובר בעזרת השאלות הנפוצות הבאות:

  • איך הפך הלובר מארמון מלכותי למוזיאון?
    השינוי החל במהלך המהפכה הצרפתית כאשר המהפכנים החליטו לפתוח את הארמון המלכותי לציבור כמוזיאון בשנת 1793. החלטה זו הייתה להציג לראווה את אוצרות המדינה ולהנגישם לכל האזרחים. עם הזמן, הלובר הפך למוזיאון האמנות בעל השם העולמי שאנו מכירים כיום.
  • אילו עוד יצירות של אמנים מפורסמים ניתן למצוא בלובר מלבד לאונרדו דה וינצ'י?
    מוזיאון הלובר מכיל אוסף נרחב של יצירות אמנות מתקופות ותרבויות שונות. אמנים ידועים אחרים שיצירותיהם מוצגות במוזיאון כוללים את מיכלאנג'לו, רפאל, טיציאן, רמברנדט, קאראווג'ו וורמיר, בין היתר.
  • כמה יצירות אמנות מוצגות במוזיאון הלובר?
    מוזיאון הלובר מכיל יותר מ -380,000 חפצים ומציג כ -35,000 יצירות אמנות באולמות התצוגה העצומים שלו. האוסף הקבוע מכסה תרבויות ותנועות אמנותיות שונות, מהעולם העתיק ועד העת החדשה.
  • אתה יכול לתאר את הארכיטקטורה של מוזיאון הלובר?
    מוזיאון הלובר כולל מיזוג של סגנונות אדריכליים, המשקפים את התפתחותו לאורך מאות שנים. המבצר המקורי נבנה במאה ה -12, אשר התפתח במהלך שלטונם של מלכים שונים. המאפיינים האדריכליים הבולטים הנוכחיים כוללים את סגנון הרנסנס הצרפתי, כמו גם פירמידת הזכוכית המודרנית שתוכננה על ידי האדריכל I. M. Pei, שהושלמה בשנת 1989.
  • אילו אמצעי אבטחה ננקטים כדי להגן על יצירות האמנות בלובר?
    הלובר מעסיק שילוב של אנשי אבטחה מיומנים, מערכות מעקב מתקדמות ואמצעי הגנה אמנותיים אחרים כדי לשמור על האוסף יקר הערך שלו. זה כולל ניטור רמות הטמפרטורה והלחות בגלריות, כמו גם שימוש בשיטות חדישות כדי להגן על יצירות אמנות מפני ונדליזם, גניבה או נזק סביבתי.
  • כיצד אוכל לתכנן ביקור במוזיאון הלובר?
    כדי לבקר במוזיאון הלובר, המבקרים מוזמנים להזמין מראש את הכרטיסים ואת משבצות זמן הכניסה שלהם באינטרנט דרך האתר הרשמי של המוזיאון. זה עוזר למנוע זמני המתנה ארוכים בכניסה. סיורים מודרכים ומדריכי שמע זמינים גם כדי לשפר את חוויית המבקר ולספק מידע מעמיק יותר על התערוכות וההיסטוריה של המוזיאון.

יתרונות הטיול במוזיאון הלובר בפריז

גלו את היתרונות של חשיפת ההיסטוריה העשירה והאוצרות של מוזיאון הלובר בפריז:

  • הערכת חשיבות היסטורית: למדו כיצד הלובר התפתח ממבצר לארמון מלכותי, ולבסוף לאחד ממוזיאוני האמנות המפורסמים בעולם, מה שמאפשר לכם להעריך טוב יותר את חשיבותו ההיסטורית.
  • תובנה על חייו של לאונרדו דה וינצ'י: להבין את הקשר בין הלובר לבין האמן המבריק, לאונרדו דה וינצ'י, כולל חשיבות עבודתו ואת ההשפעה שהייתה לה על האמנות והתרבות.
  • הבנת השפעת מלחמת העולם השנייה על האמנות: קבל ידע על האתגרים שעמדו בפני הלובר במהלך הכיבוש הנאצי והאמצעים שננקטו כדי להגן על יצירות אמנות יקרות ערך, מתן הבנה רחבה יותר של השפעת המלחמה על האמנות והמורשת התרבותית.
  • היקסמות מהפירמידה האיקונית: למדו על ההיסטוריה והסמליות המרתקת שמאחורי פירמידת הזכוכית בכניסה ללובר, וכיצד היא הפכה לסמל אייקוני של המוזיאון.
  • לראות את התהילה הנצחית של המונה ליזה: בואו לחוות את יצירת האמנות המפורסמת ביותר בלובר, המונה ליזה, ולקבל תובנות לגבי התיאוריות והדיונים הרבים סביב נושא הציור ומשמעותו.
  • עדים להתפתחות הלובר לעידן המודרני: לפתח הבנה כיצד הלובר הסתגל ללא הרף לאתגרים חדשים, כגון מגיפת COVID-19, וכיצד הוא נשאר חלק חיוני מהנוף התרבותי של צרפת.
אהבת? אפשר לשתף!
Facebook
WhatsApp

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בלובר מתחילה כאן

error: Content is protected !!

מחכים לך בפייסבוק!